LINKI KODUJEMY W BBCODE URL !
Niestosowanie bbcode wiążę się z przeniesieniem tematu do kosza, bez wcześniejszego upomnienia

Kod: Zaznacz cały

[URL]LINK[/URL]

Regulacja gaźnika 2T.

#1
Regulacja gaźnika 2T wygląda tak:

- wkręcasz obydwie śruby do końca

- wykręcasz śrubę od powietrza o 2 obroty

- odpalasz moto i czekasz aż będzie ciepłe, gazując bo pewnie będzie gasł

- gdy się zagrzeje wykręcasz/wkręcasz śrubę od powietrza co pół obrotu, szukając najwyższych obrotów (moto będzie wchodził na obroty lub spadał z nich)

- gdy już znajdziesz te najwyższe obroty to regulujesz niskie obroty aby moto nie gasł

- wkręcasz motor na najwyższe obroty, sprawdzasz czy nie przerywa, szybko reaguje na gaz itp. Jeśli tak to jedziesz na wycieczkę z kilometr, wracasz pod garaż i od razu wykręcasz świecę. Jeśli świeca jest mokra i okopcona to dostaje za dużo paliwa więc o pół obrotu wykręcasz śrubkę od powietrza, jeśli jest za jasna to dokręcasz o pół. Znowu jedziesz na wycieczkę i odkręcasz świecę, dążysz to koloru kawy z mlekiem, no i aby motor jak najlepiej wchodził na obroty.

Nie pytać o ile ma być wykręcone bo nie ma reguły, nic nie gadać, tylko do garażu i do skutku regulować. Jedni bawią się z tym w 5 min, a inni cały dzień.

Tekst prawie w całości skopiowany z tematu ze starego forum ;).

Wersja wg "świata motocykli":

Najpierw staramy się utrzymać motocykl na chodzie aby zagrzał się silnik (przypominam że gaźnik regulujemy na ciepłym silniku
). No to zaczynamy regulacje, na początek proponuje wolne obroty, wyregulujemy je śrubką z charakterystyczną sprężynką (zabezpieczenie
przed poluzowaniem się od wibracji) kręcąc tą śrubką w prawo (dokręcając ją) zwiększamy wolne obroty, zaś kręcąc w lewo (odkręcając ją) zmniejszamy, jeżeli moto już utrzymuje wolne obroty pozostawiamy śrubkę ze sprężynką w spokoju. Przejdźmy teraz do regulacji powietrza, drugą śrubkę (w gaźniku PHVA na płaski śrubokręt, srebrna, na lewo od pierwszej śrubki), najlepiej dokręcić do oporu po czym luzować co 0.5 obrotu i sprawdzać dodawając gazu czy moto ładnie wkręca się na obroty i czy ładnie z nich schodzi, jeżeli nie to odkręcamy następne 0.5 obrotu i znów sprawdzamy aż osiągniemy cel. Jeżeli moto po odpaleniu równo chodzi, nie gaśnie bez dodawania gazu, i ładnie się wkręca na obroty ---> gaźnik wyregulowany.

Myślę że temat ten z pewnością się przyda i prosiłbym o jego podklejenie ;).
Za ten post autor Thedoctor otrzymał podziękowania (total 24):
StoneR (17 lip 2011, o 20:52) • Emixx6 (22 lip 2011, o 00:19) • vrathe (19 lut 2012, o 18:52) • zowik (26 maja 2012, o 13:09) • Jaro (5 cze 2012, o 22:36) • Riex (29 cze 2012, o 13:37) • derbisendzia (7 lip 2012, o 12:01) • kubak2133 (8 lip 2012, o 14:39) • wicher (5 paź 2012, o 15:23) • zipdawid (9 lut 2013, o 15:58) i 14 użytkowników

Re: Regulacja gaźnika.

#4
oj przyda się przyda :] .Bo ja jutro będę regulował gaźnik ;D .
Za ten post autor Kamlo09RR otrzymał podziękowanie:
rewon (4 sty 2019, o 16:45)
Lewa w górę chłopaki !

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego" na widok motóra, byny w żyłach, i zapotrzebowania na adrenaline.