Składanie silnika od podstaw

#1
Witam Serdecznie
Nabyłem motorek Derbi Senda 50 ccm 2T, silnik można powiedzieć jest jak puzzle w kartonie. Pierwszy raz mam do czynienia z takim silnikiem kiedyś to jakiś romet :>
Po numerze vin
Marka Derbi Motors
Rok modelowy 1995
Kraj Spain
i tyle można powiedzieć wiem nie mam pojęcia co to za model silnika a tym bardziej będę musiał szukać jakiejś instrukcji aby to poskładać.
Jest możliwość jakaś aby sprawdzić co to za modelowo silnik po jakiś symbolach numerach itd . Bo bym musiał od tego zacząć aby sprawdzić kompletność.
Bardzo proszę o wyrozumiałość

Re: Składanie silnika od podstaw

#7
Sądząc po tłoku to góra silnika się już kończy zobacz czy masz cylinder na nicasilu czy na tulei, jak nicasil to do wymiany cylinder i tłok A jak tuleja to można zrobić szlif i dać większy tłok

Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
I sprawdź czy korbowód na łożysku nie ma luzów góra dół, oraz przed montażem wału należy go oddać do centrowania i wyważenia

Dodano po 1 minucie 42 sekundach:
I zobacz czy masz wszytskie podkładki w skrzyni biegów i na pamiętniku z obu stron

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Do montażu łożysk i wału polecam metodę ciepło - zimno, a no i zobacz czy przypadkiem gniazda łożysk nie są wyrobione

Re: Składanie silnika od podstaw

#8
Ok to muszę popatrzeć w jaki sposób sprawdzić ten cylinder.
Korbowód sprawdzę tak jak piszesz.
Jeżeli chodzi o skrzynie biegów to jak tak dostałem jak na zdjęciu niby nie demontowane reszta części w kartanie takie puzzle bez instrukcji.
Ok opalarką delikatnie jakoś pójdzie ale widzę ze to dość długa droga się robi aby złożyć ten silnik ale jestem pozytywnie nastawiony.
A jak to czyścić jakieś preparaty czy macie coś sprawdzonego.

Re: Składanie silnika od podstaw

#9
Do czyszczenia tego najlepiej naftą, benzyna ekstarkcyjna, ewentualnie zwykła benzyna albo zmywacz do chamulców, a cylinder to najlepiej oddać do pomiarów do jakiegoś majstra ze średnicówką bo czasami cylinder nawet wyglada dobrze ale już jest na tyle zużyty że wsadzenie nowego tłoka mu nie pomoże, do skrzyni biegów podeślę filmik jak będę miał czas silnik inny (nowszy) ale skrzynia z tego co się orientuję jest taka sama

Dodano po 14 minutach 11 sekundach:
A co do montażu łożysk to polecam taką metodę (trochę czasochłonna ale jest 100% pewności że wszystko pójdzie zgodnie z planem i żadne łożysko nie stanie w połowie czy coś podobnego) najpierw wał do zamrażarki na minimum 3h (musi być czysty bez oleju itp.) Potem go wyciągamy i grzejemy opalarką jedno łożysko jak się rozgrzeje dobrze (ja skończyłem jak się zaczynały przebarwiać na niebiesko, jeżeli grzejesz opalarką to nic im nie będzie) zakładamy je na wał (polecam do tego celu jakieś grube rękawiczki jak do pieca czy jakieś inne grube skórzane bo szczypcami to się chujowo zakłada ) po tym jak mamy już jedno łożysko założone czekamy aż łożysko na wale się ostudzić do tęperatury pokojowej i wkładamy z powrotem do zamrażarki na 3h , potem robimy to samo z drugim łożyskiem A po założeniu drugiego wał znowu do zamrażarki bierzemy jeden karter proponuję najpierw ten od strony sprzęgła, i wkładamy go do piekarnika na maksymalną tęperaturę, jak się rozgrzeje w penis to wtedy wyciągamy to z piekarnika A wał z zamrażarki i wkładamy wał z łożyska do karteru (ważne żeby nie założyć to na odwrót bo można tak zrobić, nie jestem na sto procent pewien jak jest w ebesie ale prawdopodobnie dłuższym stożkiem w stronę zapłonu, po tej akcji składamy skrzynię biegów i wkładamy całość do zamrażarki A drugi karter do piekarnika na maks tęperaturę po rozgrzaniu wyjmujemy gi z piekarnika A resztę silnika z zamrażarki i próbujemy złożyć silnik (ważne żeby pamiętać o podkładce na progranatorze skrzyni biegów i uszczelkę między karterami, prawdopodobnie wejdzie kawałek i stanie wtedy trzeba go równo dobić gumowym młotkiem, po tej akcji zostawiamy całość do ostygnięcia, po społowieniu prawdopodobnie wał nie będzie się chciał obracać albo będzie się obrażał ciężko w takiej sytułacji trzeba w końcówkę wału z jednej i z drugiej strony stuknąć metalowym młotkiem przez kawałek jakiegoś miękkiego metalu np. Aluminium, nie za mocno ale nie za słabo po tym wał powinien się już dobrze kręcić

Re: Składanie silnika od podstaw

#14
Ok Dzięki na pewno się przyda
(nie chce zakładać osobnego tematu) powiedzcie z jakiego schematu elektrycznego skorzystać bo tak przeglądam te instalacje elektryczną i te wszystkie niby graty co dostałem to patrząc na jej stan to ingerowane było w nią dużo razy więc będzie ciężko doprowadzić do stanu używalności

Re: Składanie silnika od podstaw

#15
Ze względu na rocznik może być ciężko dostać do tego jakiś schemat, jedyne co Nalazłem to coś takiego : https://www.google.com/search?q=derbi+1 ... qqFGmi1V4M ale generalnie proponował bym wyjąć całą instalację z motocykla zobaczyć co działa A co nie oraz powymoeniać rzeczy typu : zaśniedziałe kostki/styki kable łączone po 100razy, kable przełamane w środku i tego typu rzeczy A potem instalację z powrotem do motocykla