Przerywa, cieknie

#1
Cześć,

Wymieniłem ostatnio dyszę z 90 na 78 i zaczęły się problemy. Zaczęła przerywać. Na 1 dobrze się wkręcała, ale na dwójce już dość mocno przerywała. Wyregulowałem tak, że dało się wbić na 3kę. Ale wtedy to już tylko 'buuuu' i obroty znikały.
Zauważyłem, że od czyszczenia gaźnika ubyło mi trochę płynu chłodniczego. Było go mało, więc kupiłem nowy. Tamten strzykawką odessałem i zalałem nowy. Zakręciłem zbiornik. Od tamtego czasu dodatkowo cieknie mi z tej małej dziurki pod pompą wody.
Myślałem, że te zanikające obroty to wina małych pęknięć na króćcu, ale zalepiłem to silikonem i w sumie na 3ce dalej mi obroty zanikają.
Czy te 2 problemy mają ze sobą związek ? Ubywający płyn wpływa na pracę silnika ? Przez ma problem z wejściem w wyższe obroty ?

Re: Przerywa, cieknie

#3
Za mała dysza = za mało paliwa = mniejsza moc = nie ma siły na wyższych biegach.
A co do ubywającego płynu może ucieka to cylka ? Uszczelka mogła pójść pod głowicą.
Wcześniej chodził na 68 dyszy, więc myślę że to nie jej wina.

Skoro wycieka z tej dziurki pod pompa, to chyba uszczelki pompy wody ? a nie głowicy.

Re: Przerywa, cieknie

#5
Szukam najbardziej odpowiedniej dyszy i to będzie koło 78. Oryginalnie była 68, później 90 i teraz zmieniłem na 78. Króciec gumowy ma małe pęknięcia i po uszczelnieniu silikonem jest jakby trochę lepiej. Uszczelniłem też wejście gumy filtra do puszki filtra. Gdzie jeszcze może łapać te lewe powietrze ?

Do uszczelnienia pompy potrzebuje dwa simeringi i nie wiem, czy jutro je na miescie u siebie dostane.

Gaźnik i gąbka filtra czyszczone, świeca nowa. Nie wiem co to ma być :(

Re: Przerywa, cieknie

#6
Kolego, jeżeli cieknie przez ten otwór to świadczy o tym że uszczelniacze pompy wody poszły. Przy okazji możesz od razu wymienić olej w skrzyni bo jeżeli nie pod głowicą to do skrzyni ci płyn zmyka. Najpierw uszczelniacze+ nowy olej. Co do gumowego krućca- jak jest popękany, a nie masz hajsu na nowy to kup kawałek węża hydraulicznego o podobnej średnicy. Jeżeli łapie Ci leewe powietrze to nie ma sensu regulować bo i tak nie uda ci się. Najpierw doprowadź wszystko do stanu, później weź się za regulacje
Raz motór był chory i leżał w łóżeczku
Przyszedł pan doktór - co jest motóreczku?
A boli mnie wspornik i swędzi mnie rura

I gaźnik mam chory i klepią zawory:D
DERBI SENDA R,MZ TS 250,SIMSON KR1,ROMET PEGAZ 750
,kinroad łoś...dawno i nie prawda:)

Re: Przerywa, cieknie

#7
Przed chwilą udało mi się dostać na mieście 3 simmeringi (na zapas). Guma króćca gaźnik - zawór już z mielocha wysłana. Jutro będzie i spróbuje podziałać. Czy ten drugi simmering, który siedzi głębiej też wymienić ? Łatwo wyjdzie ?

[ Link do obrazka ]

[ Link do obrazka ]

Jak widać wina była po stronie dyszy :facepalm:

Jak poznać, czy układ chłodzenia dobrze pracuje ? Które wężyki mają być ciepłe, które zimne ?

Re: Przerywa, cieknie

#8
ten nad cylinderm co idzie do chłodnicy i ten od chłodnicy co idzie do pompy


sciągnij dekiel pompy odkrec ten wiatraczek i masz simering jego łatwo wyjąc nawet srubokrętem i zobaczysz tą dziurek i za nia w głębi jeszcze jeden simierinig i wbij w niego srubokręt i jakoś ci sie uda ale przez tym spuśc olej i wymien zalej nowym olejem i plynem


jak ci sie nie uda 2 wyjąc to musisz dekiel sprzęgła zdjąc :)

a na 90 dyszy dobrze chodził?

i nigdy nie zaklejaj gumy dolotowej czym kolwiek bo ci nic nie da :)

sprawdz jeszcze membrame

Re: Przerywa, cieknie

#10

one mają być ciepłe, zimne ?
Chłopie zastanów się nad tym co piszesz, gdy motor był nie jeżdżony to są zimne, a gdy jeżdzony to ciepłe - proste jak konstrukcja druta.

Temperatura cylindra, a chłodnicy ma być porównywalna.
POMOGŁEM? DAJ "+" Ciebie to nic nie kosztuje, a mnie motywuje do dalszej pracy i pomocy.


Zapraszam do mojej sendy :)
viewtopic.php?f=33&t=12350

Jestem Derbi, i ciągle się psuje-elektryka