problem z iskrą

#1
Siema wszystkim , mam mały problem z iskrą w moim motorku . Posiadam CPI SX 50 Supercross - pewnego dnia odpaliłem CPI żeby się przejechać po wymianie zębatek i po jakiejś 5 minutowej jeździe zgasł mi - stracił iskrę - po odłączeniu modułu cewki poruszaniu kablami iskra znów była ale nie na długo znów po kilkuminutowej jeździe zgasł i stracił iskrę - teraz już wogule nie ma - jak coś się jeszcze porusza przy module lub w innych kablach w pobliżu modułu to na chwile jest iskra i znów traci - gdy dotykam świece kciukiem to czuć lekkie łaskotanie - czyli jest ale słaba i iskrzy się poza świeca np od świecy do tłumika a nie jak powinno być w świecy ( w środku) Nie wiem co może być przyczyną cewka na 70% odpada bo sprawdzałem na innej od innego moto . HELP!!


Dalsza część-inne wskazówki -- teraz to nawet ja kablami ruszam to nie ma iskry - a pyzatym elektryk grzebie się z naprawą - NIE wiem czy dobrze zrobiłem ale kupiłem nie oryginalny 5- pinowy moduł od skutera ferro na próbę cze to wina modułu - i dalej nie działa - nie wiem czy to czasem nie wina złego podłączenia - mam wyjście kupić oryginalny moduł - mam już na oku w szczecinie impulsator w zapłonie i coś z kablami - dodam tez ze iskrę straciłem tydzień po tym jak to mechanik spawał mi tłumik w ramie i nie odłączył akumulatora - może być tu tez wina od tego tylko nie wiem dokładnie co - schemat elektryki jest na tej stronce - w sumie jest on od skutera cpi ale tak samo jest jak w SX wszystko - jak juz patrzałem to nawet kable sa tego samego koloru co na schemacie-http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 356a5.html

Re: problem z iskrą

#2
''Supercross'' :D hehe

Podejrzewam że Grabek - przepraszam ''technik mechanik'' spalił Ci całą instalację bo zapomniał odłączyć akumulatora. Możesz teraz wszystko na niego zgonić :).
Oczywiście żartuję. Musisz spróbować na forum o CPI bo wątpię żeby ktoś tu był w stanie pomóc.
Po za tym wątpię żeby ten schemat od skutera był taki sam jak w SX. Ja wydrukowałem sobie od sendy tyle, że od innej wersji i już się troszkę różnił.

Re: problem z iskrą

#3
Hmmm tutaj przyczyną mogą być 3 rzeczy, cewka, moduł lub impulsator,
Z doświadczenia wiem, że najbardziej prawdopodobna wersja to impulsator, jak jest zimny to odpali, ale gdy troche pochodzi to chwili gaśnie... po jakimś czasie juz wogule nie działa, takie same objawy i przyczynę miałem w simsonie, chociaz nie wykluczam ze moduł może być uszkodzony, Cewkę raczej bym wykluczył, bo ona albo działa, albo nie.

Posprawdzaj dobrze jeszcze kabel Wysokiego napięcia, wszystkie przewody, fajkę itp. bo szkoda ładować kase w impulsator czy moduł jak przyczyną może być zwykły kabel za 2zł...

Hubert- zapłon w tym CPI działa na tej samej zasadzie co np. w derbi :p
Serwis i naprawa motorowerów
m.in Derbi! Szlify cylindrów,tuning silnika, remonty, naprawa instalacji elektrycznej! Od wymiany świecy po remont całego motora!
Śląsk Cieszyński, Zebrzydowice
GG. 9083189. tel.798 053 497
w sprawach forum pisac na PW

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Der ... a_R/116580

Re: problem z iskrą

#5
Wogóle świece wymieniłeś na nową;???
Było Komar 232 1965r-->Czajna skuter 2009r.-->Derbi gpr NUDE 2004r--->peugeot XP6 2007r--->HONDA NSR 125 R 98r-->VIRAGO 125 98r.V twin;] & BOOSTER SPIRIT 96r