Prawidłowe docieranie

#1
Witam

Naszła mnie ostatnio myśl dlaczego by nie założyć takiego tematu:D
W końcu wielu "młodym wilkom"może się to przydać:)
Tak więc wypowiadajcie się tutaj na temat dotarcia:D
Jeśli macie jakieś swoje specjalnie metody piszcie:D

Jak było sorry
Z poważaniem
tobik1998 "biskup"

Re: Prawidłowe docieranie

#3
w dziesiejszych czasach przy tak zaawansowanej technologii wykonania i materiałów użytych do produkcji części silnikowych docieranie nie jest już tak ważne jak kiedyś, najważniejszy jest dobry montaż a jeśli chodzi o docieranie to bogatsza mieszanka niewiele ale zawsze troche. dociera się głównie tłok i pierścienie bo nicasylu jakby się nie docierało to zawsze będzie gładki no chyba że da się już konkretnie po pi****e to wtedy wiadomo że coś sie posypie. docieranie cylindra dłużej niż 200-300km jest naprawde bez sensu zwłaszcza w przypadku mocnych zestawów które zazwyczaj po 60 minutach pracy są już dotarte, nie przekraczamy więc połowy otwarcia przepustnicy i nie przeciąząmy silnika jazdą z pasażerem czy coś i zawsze mamy dobrze dotarty cylinder, przyczyną zatarć w czasie docierania najczęściej jest zły montaż lub wady fabryczne produktu. :D
Lampa led własnej roboty by piekarek:
http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2810
Rozpoławianie silnika by: piekarek & kamil.balik:
http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=26&t=7335
Derbi Senda SM (MHR 80 racing projekt) by Mati.
http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=33&t=3433
Derbi Senda DRD PRO R by Mati.
viewtopic.php?f=34&t=14990

Re: Prawidłowe docieranie

#7
Jeśli zakładasz Nicasil To 2-3 baki paliwa i można jeździć pełną pi***. Jeśli zwykły to z tego co wiem 500-800 km spokojnej jazdy nie przekraczając połowy manetki (tego samego tyczy się w tłokach nicasilowych). Lać wysokiej jakości olej. Radzę podczas docierania nie używać dozownika i dolewać do baku "trochę" więcej tego oleju dla lepszego smarowania.

A tak coś z innej beczki jako ciekawostka: Kupiłem Cylinder Malossi MHR Replica 80 cc, nie wymieniałem wału. Każdy mi pisał że się rozleci i wgl. Moto kupiłem z końca 09'r. z przebiegiem 2300 rok temu. Przez sezon zrobiłem 4000km i 4/5 jazdy to była ta pełna pi*** czesto w terenie i nic. Więc prosze się nie bać jeśli wał jest w dobrym stanie jak w moim przypadku było. Napisze po tym sezonie jak sprawa będzie wyglądać. W moto poza cylkiem wyregulowałem gaźnik i zmieniłem dysze. Chodzi za******. Przepraszam za lekki Offtopic ale się rozpisałem.
Jeśli pomogłem Będe wdzięczny za +

Obszerny Poradnik: Jak zdjąć blokady z wydechu: viewtopic.php?f=26&t=14338&p=114803#p114803

Pozdrawiam JoB'x