Mam silnik ebs, przeszedł remont w czerwcu, wtedy tłok i cylinder (airsal 50) były w idealnym stanie. Niedawno cisnąłem na 6 biegu i zgasła nagle i kopka stoi no ogólnie objawy typowe dla zatarcia. Rozebrałem i widzę świece z ułamaną porcelaną tak jakby tłok po niej bił (niemożliwe chyba bo silnik chodził ok 3 tygodnie nic nie gruchotało). W każdym razie pewnie opiłki z niej zatarły cały układ, dodatkowo jak rozebrałem cylinder było pełno płynu chłodniczego w nim (może ten kawałek świecy rozwalił uszczelke). TO nie pierwszy przypadek bo poprzednia świeca też byla tak ulamana tylko nie wpadło nic do silnika. Wał nie ma luzów chodzi normalnie raczej jest z nim wszystko ok. Z tłoka pierścienie i zabezpieczenia nie wypadły. Cylinder, głowica i tłok porysowane. Może te świece się tak niszczyły przez zbyt wysoką temperaturę? Zrobię to i od nowa pewnie będzie rozwalało świece dlatego z czym to może być problem że pęka świeca?
zdjęcia:
https://zapodaj.net/plik-hytsjtIcBv
https://zapodaj.net/plik-NOMx28dpiy
https://zapodaj.net/plik-95jzweb75L
https://zapodaj.net/plik-MHf5xo9muw
https://zapodaj.net/plik-VMndkmWRfq
https://zapodaj.net/plik-j2a5TDpewC
Re: Derbi senda 50 jaki powód zatarcia??
#2Świeca była źle dobrana i pewnie miała złą ciepłotę, bo do seryjnego cylka daje się świece NGK B9ES. A jeżeli Arisal ma ten sam gwint w głowicy co w seri to taką samą świece można wkręcić.
PS. Masz sportowy zapłon? Bo to też by mogło się do tego przyczynić.
PS. Masz sportowy zapłon? Bo to też by mogło się do tego przyczynić.