Korbowód na pół i co dalej.

#1
Cześć Brygada.

No więc nie jestem takim mecha-dinozaurem jak mi się wydawało. Odkopałem stare narzędzia i zabrałem się za oględziny awarii. Myślałem że tłok stoi w pień a tu niespodziewanka KORBA pękła jak na załączonym obrazku ☹.
https://zapodaj.net/065acd4ac83aa.jpg.html
https://zapodaj.net/738ee66f0a13b.jpg.html
Jak zwalałem olej to był w nim płyn chłodniczy, już chyba wiem dlaczego. Korba nie oszczędziła korpusu i dziabnęła w nim parę rys i jedno solidne wcięcie:
https://zapodaj.net/f7c1e168e4803.jpg.html
https://zapodaj.net/93fb34aa954f7.jpg.html
https://zapodaj.net/76a7dd65f6121.jpg.html
https://zapodaj.net/98de9570b2716.jpg.html
Co o tym sądzicie? Planuję delikatnie zeszlifować przylgnię powinno trzymać po skręceniu.

No i teraz najważniejsze pytanie. CO DALEJ?
Jak zajrzałem na dostępność części to zgłupiałem.
Pytanie do was:
Cylinder + tłok który miałem został zdefiniowany jako nie oryginał. Więc walić go zostanie na gówno rezerwę.
Chciałbym się zdać na wasze doświadczenie i opinię
Chciałbym dobry wał z korbą żeby taka historia już się nie powtórzyła! Co polecicie?
Do tego komplecik najlepiej już jakaś 70, cyl+tłok+głowica. Aluminium, Żeliwo kompletnie nie wiem. Katowany nie będzie no ale żeby przeżył podjazd pod większą górkę 😊. Jakieś sprawdzone zestawy?

Inna sprawa to:

Gaźnik czy obsłuży rzeczone 70cm3? Mierzyłem średnicę wewnętrzną gaźnika na połączeniu z króćcem ssącym ma około 19mm
https://zapodaj.net/98e6c1236017f.jpg.html
https://zapodaj.net/641b8d0bf57e0.jpg.html

Pokrywa głowicy będzie pasować do ww.?
https://zapodaj.net/b6d064eade367.jpg.html

Pozdrawiam Arek
cron