Nowy nabytek i problem Derbi Senda Xrace 50R 2010rok

#1
Witam
Zakupiłem synowi motorower jw. stawiałem na minimalny przebieg i trafiłem z przebiegiem 3800 km, optycznie wszystko ok, wygląda bardzo przyzwoicie, zamontowany tuningowy kompletny wydech. Podczas testów zakupowych motocykl odpalał od strzała, jedyny problem to że wykręcony na maksa na 6 biegu tracił moc i przerywał był widoczny dymek z wydechu. Sprzedający obstawiał brudny gaźnik, motocykl był sporadycznie odpalany (zima). Po zakupie zabrałem się za gaźnik i tu zonk co się okazało linka od dozownika oleju przypalona przez dyfuzor zardzewiała brak możliwości ruszenia linki. Odciąłem linkę, wymontowałem dozownik, zrobiłem zaślepkę z uszczelką i paliwo z olejem do zbiornika 1:45, rozmontowałem gaźnik przedmuchałem dysze (główna dysza 80, iglica podniesiona) poczyściłem wszystko złożyłem i jazda próbna . Nadal to samo, poszedłem dalej pomiar kompresji cylindra wynik 6-7 atm. Motorek w czasie testów zakupowych i teraz osiąga 75km/h. Świeca zapłonowa nie wygląda źle nie jest zalana, ale nie jest ta przysłowiowa kawa z mlekiem. Obstawiam przytarty cylinder proszę o sugestie czy idę w dobrą stronę. Ostatecznie mogę zdjąć cylinder i wtedy się wszystko wyda, na razie nie chcę pozbawiać syna zabawki ale trzeba to naprawić. Nie zależy mi na zwiększaniu pojemności, motocykl ma bardzo ładną pracę i myślę że ten przebieg w tym motocyklu jest realny. Jeśli trzeba by wymienić cylinder z tłokiem to co byście mi polecili nie mam doświadczenia z takimi sprzętami. Przeglądałam ofertę Mielocha , Olka, Alle.. i jest sporo firm które oferują komplety naprawcze. Naprawiałem motocykle crossowe ale tam królowały inne marki akcesoryjne Prox, Wossner, Wiseco, Vertex.
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem i liczę na współpracę ze znawcami tematu :)

Re: Nowy nabytek i problem Derbi Senda Xrace 50R 2010rok

#6
Ja proponuje zmienić zebatki, bo jeśli problem występuje tylko na 6 biegu to bez sensu pchać się w jakieś większe koszty skoro może wystarczyć zmiana napędu na jakiś bardziej pod przyspieszenie, jeśli problem dalej będzie występować to trzeba zdjąć górę i wtedy będzie wiadomo, bo jeśli trzyma 6-7 bar to sam tłok powinien poprawić ten wynik. Zawsze to kilka stówek do przodu w porównaniu do całego kitu - cylinder, tłok, głowica.
Pomogłem? Daj +, nie bądź żyła :D

Re: Nowy nabytek i problem Derbi Senda Xrace 50R 2010rok

#7
Dziś odbyłem z synem dłuższą trasę, zweryfikowałem prędkość na moim motocyklu i motocykl syna prawidłowo pracuje przy prędkości około 60 km/h. Jeśli syn próbował dodawać gazu ponad tą prędkość motocykl zaczyna się dławić i traci moc i prędkość. Mieliśmy na trasie zjazd w dół i tu senda rozpędziła się do około 70 km/h i jechała do póki syn nie przymknął przepustnicy, kolejna próba dodania gazu i znowu dławienie i szarpanie.
Świeca nowa iryda, gażnik 17.5 . Co o tym myślicie ?

Re: Nowy nabytek i problem Derbi Senda Xrace 50R 2010rok

#9
Kożystając z ładnej pogody odbyłem kilka jazd testowych i wygląda to tak że jeśli kożystamy z gazu na 80% to na każdym biegu idzie, natomiast odkręcenie manetki na 100% powoduje dławienie i spadek mocy i prędkości na każdym biegu. Osobiście ważę ponad 90 kg i przy równomiernym dozowaniu gazu 75 km/h bez problemu pojechałem, ale manetka max na 80% , w drodze powrotnej jechałem ledwo 50 km/h i samym gazem nic nie mogłem zrobić, dopiero redukcja do 2 biegu i równomierne dodawanie gazu spowrotem rozpędza motor ale też manetka max 80%. Każde odkręcenie przepustnicy na 100 % dławi obroty nawet na biegu jałowym się niemwkręca.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość