Porting Karterów, ma na celu uzyskanie pełnej mocy, przy cylindrach racingowych jak i zwykłych sportach. Prościej mówiąc, Spasujemy Cylinder z Karterami.
Co nam będzie potrzebne:
- Dremel lub Multi szlifierka z Kamieniem do szlifowania ( Ja osobiście użyłem Większego Dremela z frezem)
- Imadło
- Sporo czasu i cierpliwości
- Papiery ścierne i pilniki
- I przede wszystkim Kartery
Na początku bierzemy już rozpołowione i wyczyszczone kartery, bierzemy marker, przykładamy uszczelkę dołączoną w zestawie do cylindra i malujemy część materiału którego chcemy się pozbyć.
[ Link do obrazka ]
Po wstępnej obróbce karter wygląda tak:
[ Link do obrazka ]
*Przy obróbce należy bardzo uważać, aby frez nam gdzieś nie uciekł, bo może narobić niepotrzebnych szkód
Następnie bierzemy Dremela bądź multi szlifierkę z kamieniem do szlifowania i wyrównujemy wszystkie nierówności.
Z grubsza wyglądało to tak, gdzieś w połowie prac:
[ Link do obrazka ]
Następnie bierzemy:
- Papiery ścierne o gradacji od 240 w górę, oraz wodne od 400 w górę.
I szlifujemy aby uzyskać, jak najbardziej równą powierzchnię.
Wygląda to tak:
[ Link do obrazka ]
[ Link do obrazka ]
*Przepraszam za jakość, ale robione telefonem
Przy okazji można zrobić flow karterów, czyli wyszlifować skrzynię korbową na tzw. "mleko" czyli pozbyć się wszystkich niedoskonałości i wyrównać powierzchnię.
W razie pytań, piszcie na PW, lub w temacie do tego przeznaczonym.
Pozdrawiam, Cube
Porting Karterów Derbi Senda
#1- Za ten post autor Cube106 otrzymał podziękowania (total 13):
- zeroski98 (6 cze 2013, o 18:32) • Vito (6 cze 2013, o 20:21) • piekarek (6 cze 2013, o 22:35) • mK. (6 cze 2013, o 22:43) • Dymek13 (7 cze 2013, o 19:32) • iktorn (8 cze 2013, o 09:53) • MlodySenda (25 cze 2013, o 21:54) • SuperEa (4 lip 2013, o 10:59) • sendadrd (23 lis 2013, o 21:43) • Davvid (22 gru 2013, o 17:25) i 3 użytkowników