Porting Karterów Derbi Senda

#1
Porting Karterów, ma na celu uzyskanie pełnej mocy, przy cylindrach racingowych jak i zwykłych sportach. Prościej mówiąc, Spasujemy Cylinder z Karterami.

Co nam będzie potrzebne:
- Dremel lub Multi szlifierka z Kamieniem do szlifowania ( Ja osobiście użyłem Większego Dremela z frezem)
- Imadło
- Sporo czasu i cierpliwości
- Papiery ścierne i pilniki
- I przede wszystkim Kartery :D

Na początku bierzemy już rozpołowione i wyczyszczone kartery, bierzemy marker, przykładamy uszczelkę dołączoną w zestawie do cylindra i malujemy część materiału którego chcemy się pozbyć.
Obrazek
Po wstępnej obróbce karter wygląda tak:
Obrazek
*Przy obróbce należy bardzo uważać, aby frez nam gdzieś nie uciekł, bo może narobić niepotrzebnych szkód :D

Następnie bierzemy Dremela bądź multi szlifierkę z kamieniem do szlifowania i wyrównujemy wszystkie nierówności.

Z grubsza wyglądało to tak, gdzieś w połowie prac:
Obrazek
Następnie bierzemy:
- Papiery ścierne o gradacji od 240 w górę, oraz wodne od 400 w górę.
I szlifujemy aby uzyskać, jak najbardziej równą powierzchnię.

Wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
*Przepraszam za jakość, ale robione telefonem :D

Przy okazji można zrobić flow karterów, czyli wyszlifować skrzynię korbową na tzw. "mleko" czyli pozbyć się wszystkich niedoskonałości i wyrównać powierzchnię.

W razie pytań, piszcie na PW, lub w temacie do tego przeznaczonym.

Pozdrawiam, Cube :D
Łaciata Derbi Senda 80cc Polini Race By Cube

Re: Porting Karterów Derbi Senda

#2
Dobrze napisany poradnik. Dodam jeszcze tylko, że przy powiększaniu kanałów i ich zgrywaniu warto jest sprawdzić, czy czasami fragment tulei, która wchodzi w cylinder nie przysłania tego kanału. Wszystko widać na zdjęciu nr 3, mam na mysli to, że należałoby poszerzyć ten "wlot", wcięcie na kanał w tulei,a co za tym idzie zgrać wcięcie między nóżkami tłoka z wcięciem w tulei. Pozdrawiam ;)
Tuning 2T. Doradztwo i usługi:
-portingi cylindrów
-flow karterów
-obróbka tłoka
-szlif cylindrów
Obrazek

Re: Porting Karterów Derbi Senda

#5
Przy okazji można zrobić flow karterów, czyli wyszlifować skrzynię korbową na tzw. "mleko" czyli pozbyć się wszystkich niedoskonałości i wyrównać powierzchnię.
To nie jest flow :gwizd:

Flow to dodatkowe kanały poprawiające przepływ mieszanki od zaworu do cylindra.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić ?”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron