LINKI KODUJEMY W BBCODE URL !
Niestosowanie bbcode wiążę się z przeniesieniem tematu do kosza, bez wcześniejszego upomnienia

Kod: Zaznacz cały

[URL]LINK[/URL]

Odblokowanie Wydechu Gilera RCR (Derbi Senda)

#1
Witam, dziś chciałbym zaprezentować wam sposób na zdjęcie blokad z wydechu. Motocykl który będzie odblokowywany to Gilera RCR z 2009 roku. Od swojej można powiedzieć siostry Sendy różni się jedynie plastikami.
Tutorial stworzyłem ponieważ po jednym z przedstawionym na forum pojawiło się sporo pytań które chciałbym rozjaśnić w jednym miejscu.

Poradnik jest w 100% mojego autorstwa.

Wersja łopatologiczna, dla każdego który na właśną ręke próbuje odblokować moto ;)

#1 Zwężenie na początku wydechu

Pierwsza blokada to zwężenie które znajduje się na samym początku naszego tłumika a dokładnie na łączeniu z cylindrem. Należy to zwężenie poprostu przewiercić. Niestety tą blokade miałem zdjętą i nie zaprezentuje tego fotograficznie.

#2 Zwężenie w końcówce wydechu

Kolejną blokadą jest zwężenie w końcówce.

Zaczynamy zaznaczając sobie czymkolwiek punkt aby potem obie cześci do siebie pasowały (robimy tak przed każdym rozcięciem)
następnie rozcinamy końcówke przy wylocie spalin
[ Link do obrazka ] Po rozetnięciu powinniśmy otrzymać taki rezultat i znajdujemy we wnętrzu zwężenie składające się z 6 rurek. ( "Coś" przymocowane do wylotu pozostawiamy w spokoju) [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] Następnie metodą prób i błędów przy użyciu dużej siły + Młotka (najlepiej jakiegoś potężnego) oraz czegoś w co możemy naparzać nim aby bardzo mocno przyspawana blokada puściła . U mnie wyglądało to tak ;D
[ Link do obrazka ] Dzięki temu otrzymałem dodatkowy 7 przelot którego nie potrzebowałem. [ Link do obrazka ] Po krótkiej chwili zaczeliśmy wszystko od początku [ Link do obrazka ] Spawy bardzo mocno się trzymały lecz od kilku do kilkunstu uderzeń z "lekkim zamachem ;)" i coś się zaczeło dziać.
[ Link do obrazka ] Udało się i nasze rureczki puściły lecz spaw został ;D [ Link do obrazka ] Gdy blokada sięga już wyjścia opieramy końcóweczke tak aby nasze zwężenie miało gdzie uciec i stukamy aż odpadnie.
[ Link do obrazka ] Efekt końcowy ;) [ Link do obrazka ] Od uderzeń łączenie końcówki troszeczkę się zniekształciło lecz po lekkim oklepaniu wszystko zostało w normie.


#3 Ślepa kiszka
Jest to Najprostrza z blokad na wydechu. Znajduje się na początku wydechu (połączenia z cylindrem). Poprostu wygląda jak niepotrzebny element, Ciężko jej nie zauważyć ;)
Ślepą kiszkę poprostu odcinamy i z niej robimy sobie ''łatkę" na luke które powstała na skutek odcięcia blokady w wydechu którą należy zespawać.

Zdjęcie wyciętej ślepiej kiszki na łatkę [ Link do obrazka ] #4 Katalizator w dyfuzorze

Jest to już ostatnia blokada.

A więc zaczynamy;

Pierwszym krokiem jest rozcięcie wydechu na spawie (okolice gruszki) który widoczny jest na zdjęciach
[ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] Po rozcięciu dyfuzora naszym oczom ukazuje się katalizator
[ Link do obrazka ] Niestety po krótkich oględzinach okazało się że blokada się jednak mocno trzyma a inni użytkownicy nie mieli racji i należało rozciąć wydech w 2 miejscu aby "wypchnąć" nasz cel.
[ Link do obrazka ] to przecięcie mój główny mechanik (tata ;D) zrobił za daleko lecz pomogło. Jeśli zrobicie przecięcie wcześniej łatwiej będzie wyjąć blokade.

Po ucięciu wydechu z 2 strony i próbie wypchnięcia katalizatora otrzymujemy taki efekt
[ Link do obrazka ] Już po 2 próbie nasza blokada wyszła i wygląda ona tak
[ Link do obrazka ] Na ostatnim już zdjęciu widać cały wydeszek ze zrobioną już "łatką".
[ Link do obrazka ] Oczywiśćie katalizator oraz zwężkę możemy sobie pozostawić na pamiątke lub poprostu wyrzucić ;)

Wydeszek w miare zespawany i założony ;D
[ Link do obrazka ] Na tą chwile mogę powiedzieć jakie zmiany zaszły:

-Zmiana dźwięku na prawdziwy piździk występuje
-Głośność zwiększona o ok. 50% również jest lecz po 5h jazdy przyzwyczaiłem się do tego i nie zwracałem na to uwagi
-Częstość spojrzeń przchodzniów zwiększyła się z 15% na 95%.
- Moc. Tu już mogę sporo powiedzieć ;) Jedni mówią że nic nie daje drudzy że dużo.

Ja mam do tej pory rogala na twarzy. Jedynym błędem jakim zrobiłęm to to że nie zdjąłem tej blokady wcześniej. Wydech zmienił się z niskoobrotowca na wysoko. Obroty poniżej tyvh 6k są odczuwalnie słabsze lecz to co się dzieje po przekroczeniu tej bariery oszołomiło mnie. Gdy tylko wkręciłem się w rezo to jakbym jechał innym moto. Wiem że możę pomyślicie że przesadzam ale moim zdaniem moto ma 1/4 mocy więcej. Poprostu miałem konfiguracjie do zapier*** lecz blokował go wydeszek. PEwnie to załuga tyvh 80ccm Które nie były wykorzystywane. Jednym słowem polecam ;D

Mam nadzieję że mój poradnik pomoże choćby jednej osobie ;)

CENNA INFORMACJA
nie wiem jak w innych modelach sendy ale w x-race materiał z którego jest zrobiony wydech jest o wiele "miększy" i z łatwością się go rozcina. W moim przypadku było nieco trudniej.
Rozcinaliśmy właśnie wydeszek od x-race i tam zwęzka ku zdziwieniu trzymała się tylko 3 spawów i nie trzeba zużywać tyle wysiłku co w odblokowaniu mojej Gilery.

Dziękuje za uwagę.

Za wszelkie szkody spowodowane ściąganiem blokad nie odpowiadam
Ostatnio zmieniony 5 sie 2012, o 10:49 przez JoB'x, łącznie zmieniany 4 razy.
Za ten post autor JoB'x otrzymał podziękowania (total 17):
CWIKLA (4 sie 2012, o 01:05) • mati7374 (4 sie 2012, o 01:42) • Maro. (4 sie 2012, o 09:33) • fenix123 (4 sie 2012, o 21:18) • Koostrzewek (5 sie 2012, o 13:08) • Michal15qaz (7 sie 2012, o 14:54) • ClearWater (24 paź 2012, o 15:27) • arab17 (7 lip 2013, o 12:16) • Feldark (8 lip 2013, o 19:22) • sliwarob (9 lip 2013, o 14:21) i 7 użytkowników
Jeśli pomogłem Będe wdzięczny za +

Obszerny Poradnik: Jak zdjąć blokady z wydechu: viewtopic.php?f=26&t=14338&p=114803#p114803

Pozdrawiam JoB'x

Re: Odblokowanie Wydechu Gilera RCR (Senda)

#13
Sory że tak odkopuje, ale jak ktoś się waha czy odblokowac to polecam !!!
nie wierzylem w to co czytalem, ale jak dzisiaj zrobilem to banana mam na twarzy do tej pory, senda niesamowicie dostala przyspieszenia oraz "rezo" :evil: wiadomo ze nie bedzie to rezo jak z tlumika za 1000zł ale rożnica jest oszałamiająca, polecam !!!
Świetny poradnik ;)