PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#1
WItam chciał bym od was sie dowiedziecktóry silnik jest według was lepszy.Roznice w specyfikacji silnika oraz podzespołach.
Moje spostrzeżenia
-minareli ma lepsze wysokie obroty_silnik derbi idzie od niskich obrotów
-podzespoły do minareli są troche tansze oraz ich dostępność jest lepsza
-Osobiście jeździ mi sie lepiej na minareli
Miałem DERBI oraz HM(minareli am6) Hm jeźdz mi osobiscie lepiej
Silnik derbi był także zastosowany w KTM exc 50.
Silnik minareli jest często stosowany w rajdach enduro w motocyklach marek:
-fantic
-HONDA HM
-Motocykle typu Sam robione na podstawie crosów
CZEKAM NA WASZE OPINIE.Kazde zdanie zostanie uszanowane( od tego jest forum wkoncu)
Ostatnio zmieniony 24 gru 2010, o 22:26 przez ENDUROrider, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Hon ... E_50/93994
romet pony 50-Yamaha Boster-chinski cross 125-suzuki katana-gilera dna-DERBI SENDA [ Link do obrazka ]

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#2
Derbi ma lepszą skrzynie.
Poza tym że derbi idzie od niskich obrotów to się nie zgodzę. Każde 2T trzeba kręcić.
Części do derbi może były słabo dostępne ale ze 3 lata temu. teraz dostępnością dorównują AM6.

Poza tym używaj mozilli i kontroluj błędy. To że masz zaznaczone ''dyslektyk'' to Cię nie upoważnia do robienia błędów. Technika poszła w tym kierunku że podkreśla błędy więc korzystaj z tego !

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#3
Derbi właśnie porównując do AM6 ma słaby dół.
Co do części jest tak jak mówi Borek. Parę lat temu faktycznie ciężko było o części do derbi, ale powoli zaczyna dorównywać am6.
Po za tym nie porównuj silnika z Derbi do silnika z HM. Możesz porównywać do zwykłej AM6 np. z DT 50. i tam minareli wysiada...


Dwie rzeczy:
Derbi ma zdecydowanie lepsze chłodzenie od Minareli i lepszą podatność na tuning.

Za to wydaję mi się że Mianreli jest bardziej elastyczne.


PS. Jeśli miałbym do wyboru: silnik z HM a silnik z Derbi to oczywiście wybrałbym HM.
Natomiast jeśli miałby to być zwyczajny AM6 montowany w dt, tzr itp. to wybrałbym Derbi.

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#4
Zacznijmy od tego , że oba silniki są brzydkie . Minarelli wygląda jak jakieś jajko . Natomiast silnik z derbi jest dziwnie brązowy jak nie powiem co xD

Derbi ci słabo ciągneło bo miałeś zablokowane , z wielką zebatka z tyłu i pewnie zajechane ;P Ten v max o 5 km/h wiekszy niż mojego poczciwego S51 50 cc :D Na seryjnym wydechu nie podoba mi się dzwiek silnika .Hm to co innego bo ma tego " przelota " i brzmi jak 125 . Bardziej obiektywne byłoby porównanie silnika odblokowanego w derbi z odblokowaną seryjną Am6 np. w rieju , nie po tunie z HM .

2t powinno iść na wysokich obrotach ;) Do AM jest raczej wiecej czesci i do tuningu i do napraw , silnik jest popularniejszy więc stawiam na niego . Chociaż to i tak bobasek w porównaniu do hondowskiego DC03 ;)
Everybody lies . [ Link do obrazka ] BP: http://bikepics.com/members/komar666/ [ Link do obrazka ]

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#6
ENDUROrider pisze:Zgadzam sie z wami wszystkimi.Ale czemu silniki Derbi nie wykorzystywane do sportu?
Bo istnieją lepsze silniki i bardziej podatne na tuning
Serwis i naprawa motorowerów
m.in Derbi! Szlify cylindrów,tuning silnika, remonty, naprawa instalacji elektrycznej! Od wymiany świecy po remont całego motora!
Śląsk Cieszyński, Zebrzydowice
GG. 9083189. tel.798 053 497
w sprawach forum pisac na PW

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Der ... a_R/116580

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#10
Nie wiem jak w dowodzie , ale w praktyce w 100 % jednoosobowa ;) Siedzenie jest jak deska , dupa boli po minucie jazdy , nie ma się czego trzymać , ani gdzie dać nogi ..... Jest jeszcze wersja dwuosobowa , tzn. ma podnózki i chyba schowane uchwyty , ale mało ich w PL ........

Wydech ładnie pomrukuje , jest trochę cichszy od leona V6 i bardziej basowy . Jak chcesz posłuchać jego HMki i mojego simsona wejdź tutaj ;) I tak go objechałem xD http://www.youtube.com/watch?v=WEHSq2jlsIU
Everybody lies . [ Link do obrazka ] BP: http://bikepics.com/members/komar666/ [ Link do obrazka ]

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#11
House a widziałeś kiedyś HARD ENDURO 2 osobowe?.Siedzenie jest twarde i wąskie dlatego aby wymuszało pozycje stojącą jak na crosach.Zrobiłem na nim nie raz 100km dzieńie i nie narzekam .HM jest najmniejszym bratem HONDY CRF 250-450X.Wyścig był kupiony(co dobrze widać) jak polskie mecze.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Hon ... E_50/93994
romet pony 50-Yamaha Boster-chinski cross 125-suzuki katana-gilera dna-DERBI SENDA [ Link do obrazka ]

Re: PORÓWANNIE silnika DERBI vs MINARELI AM

#15
Ja powiem Tak silniki Z derbi są troche żwawsze od Minarelli.Porównywałem z TZR,ale jeśli chodzi o żywotność silnika,i bezawaryjność ,to wole minarelli,szczególnie jeśli chodzi o dostęp częśći do silnika.
Do derbi wszystko jest tak drogie...,ale kupuje się taniej,bo derbi np.GPR jest sporo tańsze od TZR.Więc coś musi być na rzeczy.
Było Komar 232 1965r-->Czajna skuter 2009r.-->Derbi gpr NUDE 2004r--->peugeot XP6 2007r--->HONDA NSR 125 R 98r-->VIRAGO 125 98r.V twin;] & BOOSTER SPIRIT 96r