Re: Kilka pytań apropos sprzęgła

#2
powinno ustać jak wlejesz olej a co do sprzęgła to nie wiem ale wiem ,że na sendach których jeździłem brało na całej klamce ;p apka a derbi to prawie to samo więc myślę ,że na całej ;)
Za ten post autor otrzymał podziękowania od:
Willy (1 maja 2013, o 15:07)
pomogłem daj + ;)

senda <3 http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=34&t=18316
"pierwszy bieg koło w górze strzał ze sprzęgła jestem w chmurze.."
motrynka 1986r -> hanglong skuter 2009r ->romet trial city 2009r -> derbi senda x treme 2007r :)

Re: Kilka pytań apropos sprzęgła

#4
Jeżeli bierze Ci pod sam koniec, dość agresywnie i linkę masz naciągniętą na maksa to znaczy, że tarczki się zużyły. To może być też przyczyną klejenia się ich. Więc kupujesz olej do skrzyni, tarczki + przekładki i uszczelkę i jazda ;)
Za ten post autor otrzymał podziękowania od:
Willy (1 maja 2013, o 15:08)

Re: Kilka pytań apropos sprzęgła

#5
nie wiem czy się zmieni zależy jaki masz teraz olej przypuszczalnie się poprawi ale na zimnym silniku w każdym moto tarcze się kleją (wyjątek nie które ducati mają suche) i kleją sie tak że jak wbijesz bieg na sprzęgle bez gazu to moto często gaśnie

a co do klamki łapie pod koniec po żeby łapało przez cały zakres to musiało by być jakieś przełożenie, ale nie powinno być tak że na samym koniuszku łapie; na lince tez powinieneś mieć tam jakiś luz (ja mam około 2 cm)
Za ten post autor otrzymał podziękowania od:
Willy (1 maja 2013, o 15:08)
Pomogłem daj "+"

Re: Kilka pytań apropos sprzęgła

#7
żeby rozkręcić zlewasz stary olej, ściągasz kopkę odkręcasz linkę sprzegła, spuszczasz płyn chłodniczy i odłączasz wężyk z chłodzenia. jak masz dozownik to zaciskasz też przewody z pompy oleju żeby olej nie uciekł. potem odkręcasz pokrywę pompy i odkręcasz wszystkie śruby. pokrywę sprzęgła na ogół trzeba puknąć parę razy gumowym młotkiem bo trzyma ją uszczelka która mogła się skleić.

co go klejenia sprzęgła to jak mówią wyżej, każde mokre sprzęgło gdy motor długo stoi będzie się kleić i gasnąć przy wrzuceniu biegu, musi chwilę popracować żeby olej doszedł.

gdyby tarczki były zużyte to raczej miałbyś ślizganie się przy wyższych obrotach a nie klejenie.

sprawdzałeś poziom oleju ?? jeździłeś może dużo po wodzie że mogła załapać wodę przez odpowietrzenie ?? ogólnie jeżeli długo nie zmieniałeś oleju to najlepiej przepłucz najpierw skrzynie przed zalaniem nowego.

co do regulacji to z czasem naciąga się też linka, wkręć regulację przy klamce do końca i podciągnij linkę na cięgnie przy wałku na skrzyni.
Ostatnio edytowny przez 1 Martynka; łącznie edytowany 1 razy
Za ten post autor otrzymał podziękowania od:
Kincu (1 maja 2013, o 21:59)

Re: Kilka pytań apropos sprzęgła

#10
Kolega wyżej dobrze gada. Jeżeli będziesz wymieniał olej to wlej trochę ropy żeby się wszystko przepłukało (oczywiście wylej ją potem :D). Możesz tą śrubkę przy manetce wkręcić całkowicie i regulować tym cięgnem przy wałku i potem jeszcze trochę podregulować tą śrubką przy klamce. Tylko jak wciśniesz do końca i zaczniesz słyszeć takie tarcie to musisz poluźnić bo ja podkręciłem za mocno i zaczęło trzeć więc uprzedzam. Co do tego oleju to jak nie wiesz kiedy był wymieniany to lepiej wymienić dla świętego spokoju bo to nie majątek a na pewno to nie zaszkodzi. Jeżeli to nic nie pomoże to możesz sprawdzić stan tarczek i koszyka. Ale jak to mój ojciec mówi że trzeba na początku szukać najprostszych usterek :D.