HM CRM 125 Derapage RR 4T '11 by Jokero305

#1
Siemaneczko :D

Wcześniej miałem kilka pierdziawek. Może kojarzycie moje poprzednie moto :
* Sende Monster na Barikicie 75
[ Link do obrazka ] * HM CRE Derapage
[ Link do obrazka ] Ale w końcu nastał czas na coś większego. Z głupia siedziałem na OLX i patrzyłem na ceny rynkowe HM CRE i natrafiłem na trochę zmęczony egzemplarz 125 z końcówki 2010 roku, model 2011. Długo nie myśląc, wystawiłem swoją sztukę, a na drugi dzień już się jej pozbyłem :hd:. Nie miałem parcia na sprzedaż, ale trafiła się fajna 125 w dobrych pieniądzach. Jeśli nie sprzedałbym, to nadal mykałbym na 50.
Przejdźmy do rzeczy. HM CRM, wersja Derapage RR, 125 na gaźniku Keihin 30. Najbogatsza wersja z lagami USD Kayaba, tylnym amortyzatorem gazowym Paioli (o ile dobrze pamiętam), dwoma chłodnicami, inną elektryką przystosowaną pod światła LED oraz z bardzo fajnym licznikiem pokazującym m.in. czas pracy silnika (całkowity oraz od ostatniego odpalenia), średnią prędkość, średnie obroty, czas okrążenia itd. Honda jest trochę zaniedbana. Jest pozbawiona wszystkich plastików oprócz zadupka i błotnika z przodu, które i tak są w kiepskim stanie. Elektryka jest trochę zmęczona (pocięte kabelki, wybrakowana instalacja), rama w niektórych miejscach porysowana, nie ma stacyjki i stopki. Dokumenty wszystkie są, kluczyk również, a lagi nie leją. Do tego założone są nowe opony Pirelli Sport Demon. Bieżnik jest w stanie idealnym.
Mam zamiar zrobić ją na taką, jaka powinna wyjechać z fabryki. Nie chce żadnych customowych oklein, lamp czy innych pierdół. Wszystko w serii. Plastiki będę prawdopodobnie musiał ściągać z USA lub kompletować od innych modeli. Jakoś muszę sobie poradzić. Sama lampa kosztuje kilka stówek :/. Do tego okleina będzie robiona na zamówienie, o ile firma podejmie się takiego przedsięwzięcia. No nic, trochę grosza będę musiał włożyć w nią, ale liczyłem się z tym kupując ją.

Porównanie tego samego motocykla w 50 2T i 125 4T.

Możecie mówić co chcecie. Słyszałem dużo opinii, że 125 w 4T nie ma w ogóle mocy, że 50 w 2T objeżdża ją jak chce, że 4T ma muła itd itd. G*wno prawda. Wystarczy lekkie odkręcenie manetki, żeby Honda odjechała. Nawet głupie ruszanie, wystarczy puścić sprzęgło. Elastyka jazdy jest dużo lepsza. Jeździłem na EBS, a D50B0 i AM6 sam osobiście miałem przez dłuższy czas. Żaden z nich nie ma lepszego przyspieszenia, nawet na cylindrze 70. W polu 4T nie potrzebuje takich obrotów jak 2T, żeby jechało. Ogólnie dla CRM 125 w 4T DUŻY PLUS !

Teraz spam zdjęciami :D
[ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] Mam nadzieję, że wam się spodoba. Czekam na komentarze :D
Ostatnio zmieniony 4 paź 2015, o 13:23 przez jokero305, łącznie zmieniany 2 razy.
Senda 75 Monster->HM CRE 50 Derapage->HM CRM 125 Derapage RR
HM CRM 125 Derapage RR -> hm-crm-125-derapage-rr-4t-10-by-jokero305-t32567.html

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#5
Dużo pracy przed tobą, ale mam nadzieję, że będzie wyglądała tak dobrze, jak poprzednia :)
O plastikach kiedyś słyszałem, ze pasują od crf (chyba 250), ale nie wiem ile w tym prawdy.

Szkoda jedynie, że to nie 2t, ale to już naprawdę rzadkość w Polsce. Sam kiedys takiej szukałem, bo moc jest ogromna + dzwiek 2t :)

Co do różnicy między 50 2t a 125 4t, to też dawno temu naczytałem się na forach, ze nie ma wielkiej różnicy, a jest i to spora. Jak oglądałes moja CBR w garażu, to sam pytales czy nie brakuje mi mocy w 125, bo przecież to jedzie jak 50 :D :D

btw jesli mozna wiedzieć - w jaką stronę PL poszła HM 50? Może kiedys ja spotkam :P

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#7
Romelu pisze:Trochę czasu i pieniędzy na pewno Ci pochłonie to , ale myślę, że będzie warto. ;D
Bardzo fajna sztuka. Silnik w jakiej kondycji ? Mam nadzieje, że nagrasz dla nas jakieś wideo.

Jakie najbliższe plany ?
Zarejestrowana jest ?
Najbliższe plany ? Nie mam ustalonego co kiedy będę robił, poprostu wszystko po kolei, żeby doprowadzić go do stanu perfekcji. Pierwsze grubsze zamówienie pójdzie pewnie na plastiki, ale jutro będę miał stacyjkę i stopkę. Nie jest jeszcze zarejestrowana, ale to tylko kwestia czasu ;).
HaeM pisze: O plastikach kiedyś słyszałem, ze pasują od crf (chyba 250), ale nie wiem ile w tym prawdy.
O ile moje oczy nie są jeszcze aż tak zrąbane, to przednie boczki powinny podejść od CRF 250 '04-'09, a tylne od CR 125-250 '02-'07. Ceny są przystępne, nawet bardzo. Myślałem, że będzie gorzej :D. Tylni zadupek jeszcze nie wiem od czego, muszę go ściągnąć i porównać. Wiem na pewno, że plastiki nie pasują od CRE 50, inny rozstaw śrub. Lampa i błotnik przedni to już będzie robota Acerbisa. Wszystko ma być tak jak z fabryki, nie ważne ile mnie to wyjdzie.
HaeM pisze: btw jesli mozna wiedzieć - w jaką stronę PL poszła HM 50? Może kiedys ja spotkam :P
Honda poszła w ręce jakiegoś chłopaka z okolic Brzozowa, między Rzeszowem a Sanokiem.
Senda 75 Monster->HM CRE 50 Derapage->HM CRM 125 Derapage RR
HM CRM 125 Derapage RR -> hm-crm-125-derapage-rr-4t-10-by-jokero305-t32567.html

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#9
[ Link do obrazka ] Haha, całe życie na patencie :zab:. Nie ma, że boli. Latamy :evil:

Dzisiaj poszło pierwsze zamówienie. Zamówiłem większą , ale zarazem tańszą część plastików. Dodatkowo nabyłem dzisiaj stopkę i stacyjkę z kluczykami.
[ Link do obrazka ] Ferie mi się kończą, więc prace będą szły raczej opornie. Właściwie nie zależy mi na czasie, chcę ją zrobić na precla :D. Muszę ogarnąć coś wydech, bo chyba jest totalnie pusty i drze się jak jakieś nieokrzesane enduro. Postaram się nagrać wam filmik z pracą silnika.
Senda 75 Monster->HM CRE 50 Derapage->HM CRM 125 Derapage RR
HM CRM 125 Derapage RR -> hm-crm-125-derapage-rr-4t-10-by-jokero305-t32567.html

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#12
jokero305 pisze:Zależy. Dźwięk jest ładny, podczas downshiftingu tak świetnie mruczy <3. Ale tu chodzi o zdrowie moje i innych xd. Taki głośny wydech może przeszkadzać na dłuższych trasach i co najważniejsze mogę mieć kłopoty z policją.
Dopóki nie zmierzą przyrządem do mierzenia dB,to Ci nic nie mogę zrobić.

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#13
Romelu pisze:
Dopóki nie zmierzą przyrządem do mierzenia dB,to Ci nic nie mogę zrobić.
Niby tak, ale wole nie mieć problemów. Jak ogarną miernik hałasu to mi dowód zabiorą a tego bym nie chciał.

UP UP UP

Mieloch się spisał. Dzisiaj do południa już wpadły oryginalne plastiki Polisporta. Pasują idealnie, warto było trochę pogłówkować co od czego może pasować. Szczerze myślałem, że ich jakość będzie trochę lepsza, ale tragedii nie ma.
[ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] Tylny boczek założony tylko do przymiarki, żaden plastik oprócz tych starych nie jest założony.
Senda 75 Monster->HM CRE 50 Derapage->HM CRM 125 Derapage RR
HM CRM 125 Derapage RR -> hm-crm-125-derapage-rr-4t-10-by-jokero305-t32567.html

Re: HM CRM 125 Derapage RR 4T '10 by Jokero305

#15
Powolutku. Nic ciekawego się nie dzieje, nie mam czasu. Wczoraj na chwilę poszedłem do garażu, włożyłem stacyjkę i zająłem się wydechem. Rozebrałem, wyczyściłem i chyba okleję go carbonem. Okazało się, że jest to totalny przelot. W końcówce nie ma nic, w dodatku jest ona podziurawiona i spaliny uciekają na lewo i prawo.
[ Link do obrazka ] [ Link do obrazka ] Muszę popracować coś nad tą końcówką. Jak powinna wyglądać od środka ? Powinna iść jakaś rura przez środek czy ma być tak jak jest ?

Łapcie też film z pracą silnika HM.

Senda 75 Monster->HM CRE 50 Derapage->HM CRM 125 Derapage RR
HM CRM 125 Derapage RR -> hm-crm-125-derapage-rr-4t-10-by-jokero305-t32567.html
cron