co daje GASBOX?

#1
Mam pytanko co do gasbox"a,kumpel ma to w dt,a ja znalazłem to w necie co to daje?ponoć poprawia osiągi?prawda?

Było już wiele mówione na forum o gas-boxie, użyj funkcji szukaj i zapoznaj się z regulaminem ! / Silencear
Za ten post autor Kowal otrzymał podziękowanie:
MultisportGP (20 paź 2014, o 23:21)

Re: co daje GASBOX?

#7
ClearWater - blisko, ale nie do końca ;) Gaz box jest podpinany pod podciśnienie i podczas pracy silnika się kurczy/kompresuje (zwał jak zwał), w każdym razie każdy gaz box ma komorę która się kurczy i rozszerza, czy to na wierzchu czy pod obudową (jak w stage6 na przykład). W momencie kiedy jedziesz na obrotach i silnik wytwarza podciśnienie to komora gaz boxu jest skurczona, natomiast w momencie, kiedy puszczasz manetkę, silnik zaczyna schodzić z obrotów gaz box się rozpręża i zasysa mieszankę z układu dolotowego. Dalej, w momencie ponownego dodania gazu silnik znowu zaczyna wytwarzać podciśnienie i gaz box się kurczy wstrzykując tą zgromadzoną mieszankę do dolotu. Poprawia to reakcję na gaz i zapobiega mułowi w początkowej fazie przyspieszania (zaraz po ponownym otworzeniu przepustnicy). Tyle mojej wiedzy o gaz boxach ;)

Re: co daje GASBOX?

#8
pisz co wiesz kolega najwyżej nie będzie musiał szukać :) - szakul
Aha :D

więc tak... hmmm... od czego by tu zacząć... wiem, może od początku czyli od budowy silnika 2T bo tylko w nim GASBOX działa. Jak wiadomo nie ma tam typowych zaworów jak w 4T które się otwierają i zamykają umożliwiając napełnianie i opróżnianie mieszanki paliwowo-powietrznej, zamiast tego mamy kanały w cylindrze, tłok, zawór membranowy oraz pusta przestrzeń korbowa. Jak to działa raczej każdy świadomy użytkownik wie ale w bardzo dużym skrócie przypomnę, że mamy dwa suwy (stąd nazwa 2T):
- suw sprężania, gdzie jednocześnie następuje wydech spalin po poprzednim oraz cylinder napełnia się poprzez kanały płuczące mieszanką zgromadzoną w skrzyni korbowej, potem tłok idąc dalej do góry pełni rolę zaworu i zamykał dopływ mieszanki sprężając ją w cylindrze a jednocześnie poprzez zawór membranowy skrzynia korbowa napełnia się nową porcją mieszanki
- suw rozprężania zwany również suwem pracy, podczas którego następuje zapłon zamkniętej przez tłok mieszanki powodując nagłe rozprężenie i ruch tłoku w dół aż zostaną znów otwarte okna wydechowe i spaliny zaczną opuszczać cylinder przechodząc znów w fazę sprężania.
Pytacie pewno po co te smuty powyżej, ano po to żeby wiedzieć jak to działa, że tak buczy i się odpycha i móc zrozumieć przez to łatwiej jak działa ustrojstwo z tematu.

Idąc dalej jak już komuś coś dzwoniło ma to związek z manetką gazu a raczej z tym co wtedy się dzieje, a dlaczego ?? A już mówię. Ma to związek z manetką, ponieważ jak puszczamy gaz to paliwo dostarczane jest tylko poprzez dyszę biegu jałowego, co powoduje spadek obrotów i co za tym idzie zamknięcie się zaworu membranowego, który wpuszcza do skrzyni korbowej mieszankę paliwowo-powietrzną. A jak coś szło przez zawór to znaczy, że to coś było i przed zaworem i za zaworem, no a jak zamknęliśmy zawór to znaczy że coś za tym zaworem zostało i ... jedziemy dalej:

Do tej pory mamy:
- skrzynię korbową, która napełniana jest mieszanką paliwowo-powietrzną
- zawór membranowy, który się otwiera poprzez rozchylenie płytek membrany powodując napełnieni się mieszanką paliwow-powietrzną skrzyni korbowej
- gaźnik, który to daje nam mieszankę paliwowo-powietrzną, która poprzez zawór membranowy napełnia nam skrzynię korbową.

Jak wiadomo, żeby silnik spalinowy pracował poprawnie potrzebna jest mieszanka stechiometryczna czyli taka, która ma odpowiednią porcję powietrza do paliwa. Jak wiadomo również to gaźnik odpowiedzialny jest za przygotowanie silnikowi odpowiedniej proporcji mieszając powietrze, które dopływa poprzez dolot z benzyną, która wtryskiwana jest poprzez dyszę. A jak wiadomo z moich wypocin powyżej zawór membranowy zamykając się powoduje zatrzymanie pomiędzy skrzynią korbową a gaźnikiem przygotowanej już do spalenia porcji powietrza z odpowiednią ilością paliwa, która to cofa się znów do gaźnika ( oczywiście w tym silniku oprócz benzyny i powietrza mamy w mieszance również bo to 2T ale o oleju nie mówię specjalnie bo w tym przypadku nie ma wpływu na lot rakiety a że musi być w mieszance wie chyba każdy ).

Teraz będzie ważne, uwaga. Co się stanie gdy odkręcimy znów manetkę ?? Tak, kto zrozumiał to co pisałem wcześniej, bądź posiada już wiedzę nabytą samoistnie wcześniej wie, że po ponownym odkręceniu manetki gaźnik poprzez dyszę poda nam kolejną porcję paliwa czyli doda benzyny. No ok, wszystko tak jak ma być bo przecież tak to działa ale.... ale oto przechodzimy do sedna sprawy:

A oto sedno właśnie czyli ta porcja paliwa dodana do (uwaga teraz będzie ważne) mieszanki, która już przecież paliwo posiada, tak więc teraz posiada go jeszcze więcej i na pewno nie jest już ona zbliżona do tego co silniczki spalinowe lubią najbardziej co powoduje zalewanie silnika. Oczywiście jest to krótkotrwale bo zaraz po tym co było przed zaworem membranowym i zostało wzbogacone benzyną jest nowe powietrze dając już prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną.

Wiemy już co się dzieje a pytanie było bardziej co robi GASBOX a właśnie robi to, że zjawisko opisane powyżej nie występuje. Tak, dokładnie tak napisałem, nie występuje bo jak sama nazwa wskazuje to pudełko na gaz czyli mieszankę. Umieszczamy go właśnie pomiędzy zaworem membranowym a gaźnikiem i jego funkcją jest przejęcie cofającej się po zamknięciu zaworu membranowego mieszanki tak by ta nie wypełniała znów gaźnika co później powodowało nadmierne jej wzbogacenie o paliwo.

Powyżej to jedna funkcja GASBOX'a , druga funkcja jest zależna całkowicie od tej pierwszej właśnie, bo skoro została w nim zgromadzona mieszanka to po ponownym odkręceniu manetki zostaje ona oddana jak tylko płytki membrany rozchylą się ponownie zmniejszając tym samym zwłokę w produkcji prawidłowej mieszanki.

Przepraszam, że znów się rozpisałem troszkę, wiem można było w dwóch zdaniach :P

Pozdrawiam smerf Mądrala :lol:

No to ładnie, nagradzam ! :)/Silencear
Za ten post autor Martynka otrzymał podziękowania (total 14):
Silencear (18 lut 2013, o 22:40) • ClearWater (18 lut 2013, o 22:41) • MeTju (18 lut 2013, o 22:43) • piekarek (18 lut 2013, o 22:46) • dasafir (24 mar 2013, o 13:44) • Feldark (15 wrz 2013, o 21:53) • Vito (21 wrz 2013, o 23:40) • ittek (27 wrz 2013, o 22:44) • jakkur (5 sty 2014, o 14:47) • kaperlos (21 kwie 2014, o 19:58) i 4 użytkowników

Re: co daje GASBOX?

#15
ja tam sobie srobiłem gasboxa samemu i jakoś szkoda by mi było wydawać 140 zł na malossiego.Tylko nie wiem jak go podłączyć bo w moim moto nie mam podcisnienia ale mam wejscie w gazniku.Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to proszę o odpowiedz na priv.
Jeżeli pomogłem użyj opcji +
Wszędzie dobrze ale najlepiej na Suzuki
___________________________________________________
Kupię Końcówkę Yasuni,Conti !! Pisać gg:39821581


http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=38&t=6005 Projekt ruszył.Zajrzyj